środa, 25 czerwca 2014

100 pytań do... Izabelka's Jewelry

Na nasze pytania odpowiada Izabela Gębarowska, która tworzy frywolitkowe ozdoby i biżuterię.







1. Kim jesteś? Jakie są twoje życiowe role?
Jestem szczęśliwą żoną i kobietą z pasją, wciąż szukającą nowych inspiracji i dróg rozwoju.

2. Dlaczego zaczęłaś zajmować się rękodziełem?
Trzy lata temu szukałam zajęcia na długie jesienne wieczory, które pozwoliłoby mi spełnić się artystycznie i dało możliwość rozwoju, uczenia się czegoś nowego. I tak po przetestowaniu kilku technik zakochałam się w koronkach, szczególnie frywolitkowych, i ta miłość trwa do dziś.

3. Dlaczego wybrałaś dana technikę? Co cię w niej uwiodło?
Zawsze lubiłam koronki, a frywolitka jest koronką szlachetną, delikatną i uniwersalną, gdyż z niej można tworzyć zarówno serwety, dekoracje, ubrania, akcesoria jak i moją ulubioną biżuterię. Poza tym nie wymaga skomplikowanych akcesoriów, dzięki czemu cały warsztat pracy mieści się w kilku pudełkach.

4. Dla kogo tworzysz swoje prace?
Prace tworzę dla siebie, dla przyjaciół i znajomych w ramach prezentów, oraz na sprzedaż.

5. Co jest dla ciebie inspiracją?
Inspiracje są wszędzie wokół nas, a pomysły na nowe wzory pojawiają się zwykle niespodziewanie, np. w trakcie realizacji innego projektu lub tuż przed zaśnięciem.

6. Jak powstają twoje prace? Jak wygląda twój proces tworzenia?
Zwykle najpierw wybieram kolory kordonków, dobieram do tego koraliki i kamienie, a na końcu komponuję wzór. Często zaczynając pracę nie wiem jak ostatecznie będzie wyglądać finalna wersja.

7. Co byś doradziła raczkującym w danej technice?
Początkującym doradziłabym nie poddawać się przy pierwszych niepowodzeniach. Frywolitka jest dość trudną techniką, wymaga dokładności, cierpliwości i wprawy.

8. Ulubiony projekt?
Nie mam jednego ulubionego projektu. Natomiast szczególnie mnie cieszą rzeczy, które robione były na specjalne zamówienia i spełniły oczekiwania osób, dla których były stworzone.

9. Największe dotychczasowe wyzwanie?
Największym dotychczasowym wyzwaniem jest dla mnie technika Ankars, czyli frywolitka przestrzenna z koralikami.

10. Ulubiony kolor?
Nie mam jednego ulubionego koloru, natomiast mam ulubione zestawy kolorystyczne i są to szarości z czerwienią oraz brąz z turkusem.

11. Czy jest coś czego nie znosisz?
Nie znoszę nadmiaru hałasu, niezdrowej zawiści i bezmyślności.

12. Jakie jest twoje życiowe motto?
Optymizm na co dzień i docenianie drobnych radości i sukcesów.

13. Twój największy sukces?
Jeszcze przede mną.

14. Najciekawsza przygoda w życiu?

Trzy lata spędzone w Stanach Zjednoczonych.

15. Jaka jest twoja ulubiona książka?
„Mistrz i Małgorzata” Bułhakowa oraz „Czas kobiet” Iwony Majewskiej-Opiełki, dzięki której szybko pozbierałam się po rozwodzie.

16. Jesteś człowiekiem renesansu czy skupiasz się na jednej rzeczy?
Nigdy nie skupiałam się na jednej rzeczy, staram się żyć pełnią życia i czerpać z każdego dnia ile można. Mam też tak zwane twórcze ADHD ;)

17. Człowiek-chaos czy przykładny porządek?
Umiarkowany artystyczny porządek.

Po więcej prac wykonywanych przez Izabelę zapraszamy na

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz