środa, 13 sierpnia 2014

100 pytań do... Unicatelli

Na nasze pytania odpowiada Anita Bujakowska tworząca w kategorii "ornamentyka".


 

 

 

 

1. Kim jesteś? Jakie są twoje życiowe role?
Jestem kobietą :-) w pracy zawodowej sumienną, zdecydowaną, konkretną i wymagającą. Poza biurem niepoprawną optymistką, z mnóstwem pomysłów przewijających się przez moją głowę z prędkością światła.
2. Dlaczego zaczęłaś zaj­mować się rękodziełem?
Pewnie zabrzmi to banalnie, ale zawsze lubiłam „robótki ręczne” – szydełkowanie, dzierganie na drutach, które zaszczepiła we mnie moja mama, potem przyszła pora na rysunek, szkic, malowanie. Obecnie to idealna odskocznia od zabieganej codzienności :-)
3. Dlaczego wybrałaś daną tech­nikę? Co cię w niej uwiodło?
Chciałam tworzyć coś czego nie ma na naszym polskim rynku, coś nietypowego, niepowtarzalnego, coś co nie będzie dla masowego odbiorcy, tylko dla wyjątkowych ludzi potrafiących docenić pracę twórczą i lubujących się w rękodziele…
Co mnie uwiodło? Kropeczki, za pomocą których można przedstawić dosłownie wszystko.
4. Dla kogo tworzysz swoje prace?
Ups, w sumie odpowiedź na to pytanie jest powyżej :-) Bardziej trywialnie – mogę powiedzieć – tworzę dla niekonwencjonalnych osób, które w codzienności potrafią dostrzec niezwykłości :-)
5. Co jest dla ciebie inspiracją?
Początkowo było to głównie aborygeńskie malarstwo kropkowe, obecnie inspiracją jest otaczająca mnie rzeczywistość.
6. Jak pow­stają twoje prace? Jak wygląda twój pro­ces tworzenia?
Zawsze podziwiałam osoby, które potrafią zrobić projekt, wzór i potem tworzyć w oparciu o niego… Niejednokrotnie tworząc na zamówienie też to robię, by klient widział wcześniej jak dany kamień będzie się prezentował, jakiej kolorystyki użyję itp. Ale najbardziej lubię iść na żywioł, takie prace sprawiają mi najwięcej przyjemności i dają radość tworzenia… No i najważniejsze, nigdy nie maluję jednego kamienia, tylko od razu kilka kilkanaście, ot tak, by zbyt monotonnie nie było :-)
7. Co byś doradz­iła raczku­ją­cym w danej tech­nice?
To proste, malować, malować, i jeszcze raz malować, znaleźć swój styl, próbować różnych technik, różnych materiałów… Ja wciąż staram się doskonalić swój warsztat. Ale najważniejsze, nic na siłę… trzeba to po prostu pokochać, czuć w sobie. Myślenie, że to nic trudnego i łatwo można się dorobić na czyimś pomyśle jest błędne.
8. Ulu­biony pro­jekt?
Komplet pierścień, wisior i klipsy wykonane metodą kropkową, które powędrowały jako prezent na drugi koniec świata :-)
9. Najwięk­sze doty­chcza­sowe wyzwanie?
Stworzenie 14 kamieni symbolizujących 14 cudownych zakątków świata. Każdy kamień miał oddawać charakter, specyfikę i kolorystykę danego miejsca, do tego wszystko miało być namalowane za pomocą kropeczek
10. Ulu­biony kolor?
Brak :-) Wszystkie kolory uwielbiam :-)
11. Czy jest coś czego nie zno­sisz?
Zimna i monotonii.
12. Jakie jest twoje życiowe motto?
Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe, albo może innymi słowy, że zarówno uczynione dobro jak i wyrządzone zło zawsze do nas wrócą.
13. Twój najwięk­szy sukces?
Cóż mogę powiedzieć jako niepoprawna optymistka – całe moje życie to pasmo sukcesów :-)
14. Naj­ciekawsza przy­goda w życiu?
Chyba jeszcze przede mną :-)
15. Jaka jest twoja ulu­biona książka?
Nie mam jednej ulubionej, uwielbiam kryminały.
16. Jesteś człowiekiem Odrodzenia czy skupiasz się na jednej rzeczy?
Jest tyle wspaniałości na świecie, które można poznać, z których można czerpać pełnymi garściami, które można osiągnąć, że wręcz grzechem było by skupianie się tylko na jednej rzeczy :-)
17. Człowiek-chaos czy przykładny porządek?
W pracy zawodowej przykładny porządek, w tworzeniu totalny chaos.
Po więcej zdjęć prac Anity zapraszamy na stronę
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz